Skip to Content

יובש, גירוד וקילופים בכף הרגל – הכירו את הפיתרון הטבעי

אנשים רבים סובלים מיובש, גירודים וקילופים בכף הרגל. אם גם אתם מתמודדים עם מצב מתסכל שכזה ומחפשים פיתרון יעיל לטיפול בכפות רגליים יבשות, סדוקות ומתקלפות או לגירוד בכפות הרגליים – הגעתם למקום הנכון! בשורות הבאות נסביר כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה בצורה יעילה ולהפוך את עור כפות הרגליים לרך, חלק, נעים וחיוני. שווה לכם לקרוא ולהכיר.

האם עור יבש ברגליים הוא גזירת גורל?

יובש, גירודים, סדקים וקילופים ברגליים הם בעיה מתסכלת במיוחד, המטרידה אנשים רבים בישראל, ולא במקרה. מזג האוויר החם האופייני לארצנו הקטנטונת מוביל לכך שאנו מסתובבים במרבית ימות השנה, בנעליים פתוחות, כפכפים או סנדלים וחלקנו אף הולכים יחפים. מזג האוויר החם והיבש אינו תורם לשמירה על הלחות הטבעית של עור כפות הרגליים ואף גורם להתייבשותו וסדיקתו. ניתן היה לצפות שבוא הסתיו והחורף יבשרו על שיפור במצבן של כפות הרגליים שהתייבשו להן במהלך הקיץ החם, אך דווקא שינויי מזג האוויר נוטים להחמיר את המצב ולא לתרום לו. אז איך ניתן להקל על המצב? מספר טיפים לפניכם:

מה עושים עם קילופים בכפות הרגליים?

לשמחתנו הרבה, עור מתקלף, סדוק ומגורה בכפות הרגליים אינו גזירת גורל. כיום ישנם אמצעים רבים המאפשרים לטפל בעור הרגליים בצורה יעילה. חלק לא מבוטל מהטיפולים הזמינים לכף הרגל, הם אפילו טיפולים טבעיים ובריאים מאוד. אולם לפני שניגש לסקירת הפתרונות הזמינים כיום עבור רגליים יבשות ומתקלפות, כדאי שנסביר מהם הגורמים להיווצרות הבעיה מלכתחילה, כך שתוכלו להתאים את הפתרון היעיל ביותר לרגליכם.

מהם הגורמים התורמים להופעת עור יבש וסדוק בכפות הרגליים שלנו?

עור קשה בעקב הרגל, בבהונות הרגליים או בכרית כף הרגל, יכול להופיע כתוצר של גורמים רבים, כאשר שינויים במזג האוויר ובתנאי הלחות, הם כאמור החשודים המיידיים. התקופות הקרירות של השנה, מאופיינות באקלים יבש שגורם לעור הפנים, הידיים והרגליים לאבד מהלחות והחיוניות שלו, להתייבש ולהיסדק. מנגד, גם הליכה בכפכפים, סנדלים ורגליים יחפות במהלך העונה החמה, אינו מאפשר לכפות הרגליים לשמור על הלחות הטבעית שלהן. לכן טיפול ברגליים יבשות נחוץ למעשה לאורך כל ימות השנה, ללא יוצא מן הכלל.

גורם נוסף להופעת אזורים של עור קשה ויבש ברגל, תופעה המוכרת בתור “קאלוסים”, הוא לחץ נקודתי באזורים מסוימים בכפות הרגליים, הנושאים בעומס רב, כמו כרית הבוהן. העור הקשה נוצר כדי להגן על אזורים אלו הנתונים בלחצים מכניים כבדים בעקבות יציבה לא נכונה או לחץ שנובע מצורתה של כף הרגל וחלוקת העומסים הטבעית בין חלקיה השונים.

מעבר לסיבות הללו להיווצרות עור מחוספס ברגליים, יובש ברגל והתקלפות יכולים להיווצר גם בשל בעיות רפואיות מסוגים נוספים ולהצביע על צורך בבדיקה מעמיקה ומתן טיפול יסודי יותר לגוף ובמצבים כאלו מומלץ להיוועץ עם רופא מומחה.

האם יש לעור יבש ברגליים טיפול טבעי?

השיטה הכי טובה לטיפול ביובש ברגליים, היא מניעת הופעתו מלכתחילה. לשם כך יש להקפיד על ניקוי של כפות הרגליים באופן יומיומי, שימוש בפילינגים טבעיים לרגליים ייבוש כפות הרגליים לאחר רחצתן באופן יסודי. להשלמת שגרת הטיפוח של כף הרגל, כדאי למרוח אותה בקרם הזנה לכפות הרגליים על בסיס רכיבים טבעיים שיסייעו להזין את העור היטב ולהחדיר לתוכו לחות, שתסייע להפוך אותו לרך, נעים, חלק, אלסטי ובריא מתמיד.

גם פדיקור מסייע מאוד בהסרת עור יבש וקשה מכף הרגל ובשיפור מרקמו של עור כפות הרגליים. פדיקוריסטיות רבות עושות שימוש בתכשירים ייעודיים להסרת עור נוקשה מכפות הרגליים ומשלבות בטיפול עיסוי לכף הרגל שמסייע בהזרמת דם לאזור. אולם לפני שתפנו לפתרון הזה אנו ממליצים לכם לוודא שמדובר בבעלת מקצוע מיומנת ובעלת הסמכה מקצועית והכי חשוב, שהיא משתמשת אך ורק במוצרי קוסמטיקה טבעיים ללא חומרים כימיים שעלולים להיות אגרסיביים לעור כפות הרגליים שלכם, ולהחמיר את מצבן בטווח הארוך.

אולם במידה וכבר נוצר מצב בו אתם מתמודדים עם עור ברגליים שהתייבש ונסדק, סביר להניח ששגרת הטיפוח הרגילה, לא תספק לכם מענה אידיאלי. למרבה המזל, קיימים כיום תכשירים טיפוליים מעולים לכפות הרגליים שבאמצעותם ניתן להתמודד ביעילות רבה גם עם עור יבש וסדוק במיוחד ברגליים. דוגמא מצוינת לקרם רגליים טיפולי שמחולל פלאים על עור יבש ומגורה ברגל, הוא קרם רגליים טיפולי הבא של LAVIDO – המבוסס על פורמולה ייחודית המועשרת בשמנים אורגניים כמו שמן אכילאה, שמן עץ התה והדס, המזינים את עור כף הרגל, מקלים על עור מתקלף ומגורה ומותירים את כפות הרגליים רכות למגע, חלקות ומטופחות כפי שמעולם לא ראיתם אותן. מומלץ למרוח על כפות הרגליים בתדירות של פעמיים ביום או לפי הצורך ולאחר המריחה לכסות את כפות הרגליים בגרביים כדי לאפשר לתכשיר להיספג באופן מיטבי ולקבל תוצאות אפקטיביות .

היכן ניתן למצוא מוצרי טיפוח טובים לעור כפות הרגליים?

אם חיפשתם פתרונות טיפוליים טבעיים ואפקטיביים לטיפוח עור הפנים, הגוף ובפרט כפות הרגליים, תשמחו לדעת שבאתר של Lavido, ממתינים לכם מגוון מוצרי טיפוח מהסדרה הטיפולית ™GreenAid המיוצרים על בסיס תמציות שמנים פעילות ואיכותיות ללא SLS, פארבנים וסיליקונים ועם יעילות מוכחת בהקלה על עור יבש ואדמומי.

 

בחזרה למעלה