Skip to Content

חשבת שלמחזר זה תיק? צדקת!

טובעים בים של פלסטיק

מכירים את זה שאתם בחוף הים, מתרחצים לכם להנאתכם ומסביבכם חלקיקים קטנים וזעירים בצבעים שונים, שאריות משקיות ובקבוקי פלסטיק ששוחים יחד אתכם ואתם מנסים להזיז אותם לכל עבר? לתופעה הזו קוראים מיקרו-פלסטיק והיא רק הולכת ומתעצמת ומהווה סכנה בריאותית ומשמעותית לכולנו.

הידעתם? בכל שנה מושלכים לים מעל ל-8 מיליון טון פלסטיק!
בשנים האחרונות בעיית “הפלסטיק הימי” הולכת וגוברת וכיום הים שלנו מכיל יותר מחמישה טריליון חלקיקי פלסטיק, שמגיעים למשקל של 269 אלף טון. ואם זה לא מספיק – לפי ועידת האוקיינוסים של האו”ם עד שנת 2050 יהיה בים יותר פלסטיק מאשר דגים.

מה שבים נשאר בים

אם הפלסטיק בתוך הים למה לי לדאוג מכך? אז חשוב להבין שהתופעה כאן כדי להישאר, לחתיכת פלסטיק אחת ידרשו בין חמש מאות לאלף שנים עד להתכלות. זו בעיה שפוגעת לא רק בנוף שלנו אלא גם בבעלי החיים הימיים, צבים ודגים רבים נלכדים בשקיות או ברשתות פלסטיק ומוצאים את מותם. בעיית המיקרו פלסטיק בסופו של דבר מגיעה גם אלינו לצלחת כאשר אנו אוכלים את הדגים והפלסטיק שנמצא בתוכם.

מה אפשר לעשות מכאן?

לכל אחד מאיתנו יש אפשרות לשנות הרגל אחד ולעשות משהו קטן וטוב למען הסביבה וביחד נוכל לצמצם את השימוש בפלסטיק.
לפניכם 2 טיפים קלים לביצוע:

1.קחו איתכם שקית זבל לים – ביליתם, התרחצתם ורבצתם בחוף? בטוחים שמסביבתם תמצאו כמה “אוצרות” שהשאירו קודמיכם. איספו אותם בשקית ותזרקו בפח. הרגל קטן שיכול לעשות שינוי גדול.

2.הפחיתו שימוש בחד פעמי– למרות שתחום הכלים החד פעמיים מנסה לשנות ולהשפיע כלל שניתן על הזיהום הסביבתי, עדיין התהליך רחוק מלהיות מושלם.
למשל בכוסות החד פעמיות לשתייה חמה בהן אנו שותים קיים ציפוי פלסטיק השומר מהכוס שלא להתפורר לתוך המשקה, אך למעשה הוא עושה נזק לסביבה. כיום ניתן למצוא בשוק כוסות ידידותיות לסביבה העשויות נייר קרטון בציפוי עמילן תירס מעובד הניתנות מחזור.
ההמלצה שלנו: קחו איתכם לים כלים רב פעמיים, וכך תצמצמו משמעותית את כמויות הפסולת בעולם כולו.

תיקי הרחצה של LAVIDO למען הים והסביבה – הצטרפו אלינו!

אנו שואפים ופועלים כל הזמן לקדם ולשפר את המוצרים שלנו ואת תהליכי הייצור של מוצרינו כך שיהיו מתחשבים וידידותיים לסביבה.

לאחרונה השקנו קולקציית תיקי רחצה בה תוכלו למצוא מגוון תיקים העשויים מחומרים ידידותיים לסביבה.

תיק רחצה מעוצב – תיק רחצה איכותי המיוצר 100% משאריות פלסטיק שנאספו בים. עברו תהליך של מחזור והפכו לבד איכותי וידידותי לסביבה ממנו תפרנו לכם את התיק המושלם לנשיאה בתיק או לחופשה.

תיק פסים – תיק רחצה איכותי במגוון גדלים המיוצר מבמבוק אורגני הנחשב לבד העמיד והמתכלה ביותר.
גידולי הבמבוק נחשבים לגידולים האקולוגיים ביותר. הבמבוק הוא למעשה דשא ולכן הגדילה שלו מהירה במיוחד ולא דורש השקיה מרובה, במיוחד אם משווים אותו לגידול כותנה. בנוסף, הבמבוק מחזק את הקרקע בו הוא גדל ומסייע לסביבה כולה לצמוח ולהתחזק.

שפופרות מקנה סוכר

המוצרים החדשים שלנו מושקים באריזות ידידותיות לסביבה, עשויות קנה סוכר שהינו צמח ירוק הסופח פחמן דו חמצני וחסכוני בהשקיה. השפופרות המיוצרות ממנו ניתנות למחזור ב 100%.

בחזרה למעלה